Fundacja Polsat

2009

Dokonania 2009

 

W ciągu trzynastego roku działalności środki finansowe w wysokości 15 364 455,60 zł zostały przekazane na:

  • Dofinansowanie operacji leczenia i rehabilitacji dla 2520 dzieci
  • Dofinansowanie 66 szpitali i ośrodków, w których leczone i rehabilitowane są dzieci


Dokładnie przekazaliśmy:

  • 2 021 935,74 zł na leczenie 355 dzieci
  • 5 781 636,43 zł na rehabilitację 1618 dzieci
  • 967 193,11 zł na zakup sprzętu medycznego dla 155 dzieci
  • 2 334 542,68 zł na zakup sprzętu rehabilitacyjnego dla 392 dzieci
  • 4 259 147,64 zł dla 66 szpitali i ośrodków na terenie całego kraju

 

  • W styczniu wsparliśmy ogólnopolską kampanię „Kocham. Reaguję.”

Nie bądź obojętny wobec przemocy! Dobro dziecka zależy także od Ciebie!” - to główne hasła tej kampanii prowadzonej przez Fundację Krajowe Centrum Kompetencji, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Komendę Główną Policji oraz Fundację Dzieci Niczyje.

Celem kampanii „Kocham. Reaguję.” było przekonanie Polaków, że warto powiadomić stosowne instytucje 
o przypadkach przemocy. Od tego jak się zachowamy może zależeć czyjeś życie.

Na antenie Telewizji POLSAT emitowane były spoty kampanii z udziałem Magdy Różczki, Tomasza Karolaka i Rafała Królikowskiego.

  • Wsparliśmy także kampanię Rady Europy dotycząca zakazu bicia dzieci.

W Europie mieszka obecnie 150 milionów dzieci. Większość z nich żyje szczęśliwie, niektóre jednak są wykorzystywane i stają się ofiarami przemocy. „Budowanie Europy dla dzieci i z dziećmi” – to nazwa i zarazem cel programu, który Rada Europy zaczęła właśnie wprowadzać w życie. 
 
Spoty tej kampanii były emitowane na antenie Telewizji POLSAT.

  • W lutym wsparliśmy kampanię Fundacji ABCXXI –  Cała Polska czyta dzieciom.

 Spoty kampanii były emitowane w kanałach tematycznych – Polsat Cafe, Polsat Play i Polsat 2.

  • Rekordowy wynik akcji Podaruj Dzieciom Słońce!

W trwającej od września do końca grudnia 2008 r. dziesiątej edycji akcji Podaruj Dzieciom Słońce, współorganizowanej przez Fundację POLSAT i firmę Procter & Gamble, zebraliśmy rekordową kwotę ponad            6 mln 249 tysięcy złotych.
 
Zebrane fundusze zostaną przekazane na pomoc najbardziej potrzebującym podopiecznym Fundacji Polsat.

  • 17 marca Prezes Fundacji POLSAT Pani Małgorzata Żak otrzymała Order Ambasadora Rozwoju Profilaktyki Zdrowia w Polsce.

Order został przyznany za „pomoc chorym dzieciom i ich rodzicom, za ratowanie im zdrowia i życia, za wsparcie finansowe szpitali i ośrodków medycznych, za edukację zdrowotną Polaków. „

Order Ambasadora Rozwoju Profilaktyki Zdrowia w Polsce to honorowe odznaczenia przyznawane od pięciu lat przez fundację Akademia Zdrowia i Urody oraz Stałe Przedstawicielstwo ONZ w Polsce. Otrzymują je osoby 
i organizacje,  dla których zdrowie i dobro drugiego człowieka są wartością nadrzędną, a ich działalność charytatywna przyczyniła się do poprawy zdrowia polskiego społeczeństwa.

  • 28 marca Fundacja POLSAT w ramach programu „Prosto do Europy” przeprowadziła badania przesiewowe u dzieci w wieku 6-14 lat w Gorzowie Wielkopolskim. Partnerem programu była Fundacja „Domin” – Oddział Gorzowski. Udział w badaniu wzięło około sześciu tysięcy dzieci w wieku 6-14 lat.

Do dziś Fundacja POLSAT w ramach programu „Prosto do Europy” przebadała 23 888 dzieci w 25 gminach 
i  stworzyła dla programu 34 w pełni wyposażonych pracowni rehabilitacyjnych, w których prowadzona jest terapia dzieci. W sumie na wyposażenie wszystkich gabinetów rehabilitacyjnych w ramach programu „Prosto do Europy” Fundacja POLSAT przekazała kwotę 1 003 600,00 zł.

W marcu rozpoczęliśmy współpracę z portalem dla młodych rodziców - eBobas.pl.
Zapraszamy do odwiedzenia tego portalu oraz do lektury tekstów o zdrowiu, pielęgnacji, rozwoju naszych bobasów, o modzie i urodzie w ciąży i po porodzie a także  do pogawędek na forach. Na portalu można tworzyć 
i wysyłać kartki ze swoimi bobasami w roli głównej. 
Rodzice mogą tworzyć także Bobopedię, pierwszą interaktywną księgę mądrości rodzica.

  • Fundacja POLSAT wsparła kampanię Fundacji Krajowe Centrum Kompetencji „Przekaż 1%”.

Kampania promuje ideę przekazywania 1% podatku dochodowego na rzecz Organizacji Pożytku Publicznego. Spot kampanii z udziałem Andrzeja Wajdy, Adama Małysza, Marka Kamińskiego i Piotra Adamczyka był emitowany 
na antenie Telewizji POLSAT.

  • W kwietniu Fundacja POLSAT przekazała Klinice Ortopedii i Traumatologii Dziecięcej CMKP w Otwocku sprzęt ortopedyczny najwyższej klasy za sumę 344 000 zł.

Otrzymany sprzęt pozwoli Klinice rozszerzyć zakres wykonywanych usług w zakresie leczenia ciężkich trójwymiarowych deformacji kończyn wywołanych wadami wrodzonymi oraz schorzeniami nabytymi.

Fundacja POLSAT oraz Klinika Ortopedii i Traumatologii Dziecięcej w Otwocku współpracują ze sobą już od kilku lat. Kierownik kliniki, prof. Jarosław Czubak aktywnie uczestniczy w programie „Prosto do Europy" w ramach którego Fundacja POLSAT prowadzi badania wad postawy u dzieci w wieku 6-14 lat w gminach, a następnie buduje 
na danym terenie pracownie rehabilitacyjne, zgodne z potrzebami dzieci. Celem programu jest także aktywacja lokalnych społeczności do samodzielnych działań w zakresie profilaktyki i leczenia wad postawy u dzieci. Efekty programu zależą od zaangażowania władz samorządowych, pracowników służby zdrowia, pedagogów, mieszkańców gmin - rodziców, a także dzieci i młodzieży.

W połowie marca w ramach II etapu programu „Prosto do Europy" w Klinice zostały poddane specjalistycznym badaniom  20 dzieci, które uczestniczyły w badaniach przesiewowych w Sokółce w listopadzie 2008 roku.

  • Polsat Cafe wspiera podopiecznych Fundacji POLSAT !

W programie „ W obiektywie Justyny Steczkowskiej"  udział w sesji zdjęciowej wzięła Gaja - podopieczna Fundacji POLSAT.

Justyna Steczkowska - jedna z największych wokalistek polskiej sceny muzycznej realizując swoją drugą życiową pasję - fotografię - wydobywa z bohaterek programu wszystko to, co mają w sobie najlepszego.

W każdym odcinku Justyna Steczkowska wybiera wyjątkową osobę i razem z wizażystami przygotowuje do sesji.

W programie „Baby room" Dorota Chotecka wprowadza widzów w tajniki aranżacji pokojów dziecięcych. Razem z ekipą: fachowców, psychologów, pedagogów, alergologów i projektantów doradza jak przeobrazić wnętrze pokoju dziecka w śliczny, przyjazny i zdrowy kącik do zabaw i nauki.

I w taki pokój został zmieniony pokój 13-letniej Weroniki - podopiecznej Fundacji POLSAT, która choruje 
na mukowiscydozę.

  • Fundacja POLSAT razem z 19 organizacjami pozarządowymi zaangażowała się w nową inicjatywę „Charytatywny SMS bez VAT".

Inicjatywa ma na celu doprowadzenie do zmiany interpretacji przepisów podatkowych dotyczących VAT od SMS-ów wysyłanych na cele dobroczynne. Obsługę prawną inicjatywy prowadzi firma PricewaterhouseCoopers 
w ramach Programu Usług PRO BONO.

Obecnie wszystkie SMS-y będące darowizną są przez fiskusa obłożone 22% stawką VAT. W praktyce oznacza to, że na każde 4 złote przekazane w odruchu serca potrzebującym, prawie złotówka trafia do budżetu państwa. 
W 2008 roku, w ten sposób Polacy oddali skarbówce ponad 4 miliony złotych. Niestety, kwestia zmiany archaicznych przepisów jest od kilku lat przedmiotem bezskutecznych apeli środowiska organizacji pozarządowych do rządu, parlamentu i kolejnych Ministrów Finansów.

W maju ruszyła strona internetowa www.smsbezvat.pl, na której można poprzeć inicjatywę podpisując list otwarty.

  • 3 maja na antenie Telewizji POLSAT ruszyła kampania Fundacji POLSAT pod hasłem  „Dzieci dzieciom" będąca kontynuacją akcji „Wystarczy chcieć".

Jednym z najważniejszych zadań kampanii „Dzieci dzieciom" jest pokazanie integracji dzieci zdrowych z chorymi 
i uświadomienie widzom, że choroba nie musi stanowić przeszkody w zgodnym funkcjonowaniu obok siebie zarówno dzieci zdrowych, jak i dotkniętych chorobą. Podopieczni Fundacji POLSAT mają także marzenia i pasje, które chcą rozwijać wspólnie ze swoimi zdrowymi przyjaciółmi.

Kampania jest wyjątkowa także poprzez narrację. W spotach Fundacji Polsat zdrowe dzieci w prosty i ciepły sposób opowiadają o chorobach, zmaganiach i marzeniach swoich chorych kolegów. Pokazują dorosłym, że czasami wystarczy poświęcić odrobinę wolnego czasu, aby pomóc w opłaceniu leczenia lub rehabilitacji dziecka. To tak niewiele - WYSTARCZY CHCIEĆ !

Bohaterowie spotów to podopieczni Fundacji POLSAT. Dzieci pogodne i ciekawe świata. Jednym z nich jest Tymoteusz chory na artogrypozę, który pisze i maluje ustami, gra w gry komputerowe oraz piłkę nożną. Jego historię opowiadają zaprzyjaźnieni z nim Benjamin i Mateusz. O cierpiących na mukowiscydozę siostrach Patrycji 
i Natalii opowiada ich kuzyn Mateusz. Przed kamerami zdradza wielkie marzenie dziewczynek o byciu księżniczkami. Kolejne rodzeństwo chorujące na mukowiscydozę to Beata i Tomek. Ich zamiłowania artystyczne ujawniają Ola 
i Ewa.

Celem kampanii jest również zebranie funduszy na leczenie i rehabilitację dzieci - podopiecznych Fundacji POLSAT.  Do tej pory, dzięki hojności telewidzów, w ramach kampanii „Wystarczy chcieć", udało się zebrać 27 819 618,00 zł, które w całości zostały przekazane na leczenie i rehabilitację dzieci.

  • Kampania z okazji Dnia Dziecka zgromadziła 1 600 000 zł. !

25 maja na antenie Telewizji POLSAT rozpoczęliśmy kampanię z okazji Dnia Dziecka. W specjalnych spotach wystąpili podopieczni Fundacji POLSAT – Kuba, Franek, Szymon, Natalia, Weronika, Krzyś, Amanda i Kamil.

Razem z dziećmi wystąpili rodzice i opiekunowie, którzy opowiedzieli o swoich marzeniach dla dzieci.

Każdy z nas mógł pomóc rodzicom w kosztownym leczeniu ich dzieci. Dzięki wysłanym smsom dla wszystkich podopiecznych Fundacji POLSAT udało się zebrać ponad 400 000 zł.

Kampania z okazji Dnia Dziecka zakończyła się specjalnym odcinkiem „jak Oni śpiewają”. Na jednej scenie wystąpiło ponad 25 gwiazd wszystkich edycji „jak Oni śpiewają”.

Gwiazdy walczyły o statuetkę Serca Fundacji POLSAT. Najwięcej punktów jury i statuetke otrzymał girlsband 
w składzie: Patrica Kazadi, Monika Mrozowska, Ola Szwed i Karolina Nowakowska.

Występy poszczególnych wykonawców poprzedzały wzruszające relacje z pobytu gwiazd w domach podopiecznych Fundacji POLSAT. Artyści odwiedzili chore dzieci i ich rodziny. W czasie tych wizyt narodziły się przyjaźnie. Robert Kudelski postanowił spełnić pragnienie Amandy i umożliwić jej naukę języka angielskiego. Joanna Liszowska spełniła marzenie chorego na porażenie mózgowe Franka. Na jej prośbę cała widownia gromko zakrzyknęła: „Franku jesteśmy z tobą”. Artystka wykonała ulubioną piosenkę chłopca, „Jest już ciemno” zespołu Feel. Wszyscy podopieczni fundacji obecni w studiu otrzymali prezenty niespodzianki i specjalne dedykacje. 

Po raz kolejny też Państwo przyłączyli się do naszej akcji.
Tylko w trakcie tego specjalnego odcinka „jak Oni śpiewają” zebraliśmy dzięki Państwa smsom aż 1 200 000 zł.

Cała kwota została przekazana na leczenie i rehabilitację podopiecznych Fundacji POLSAT.
W ich imieniu jeszcze raz serdecznie DZIĘKUJEMY!

  • Z okazji Dnia Dziecka z Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie 30 maja wemitowany został specjalny odcinek programu „Ewa Gotuje”.

Ewa Wachowicz specjalnie dla pacjentów oddziału rehabilitacji przygotowała słodkie bliny z konfiturami. Odwiedziła też małych pacjentów z oddziału hematologii i kardiologii.

Fundacja POLSAT od wielu lat wspiera Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie:
2000-2003 -  stworzyliśmy  Dziecięce Centrum Oparzeniowe, które powstało ze środków finansowych zebranych w czasie drugiej edycji ogólnopolskiej akcji „Podaruj Dzieciom Słońce”. Uroczyste otwarcie Dziecięcego Centrum Oparzeniowego odbyło się 31 maja 2003 roku. 
2005 – zakupiliśmy aparat do oznaczeń molekularnych o wartości 199 900 zł. dla Oddziału Hematologii i Onkologii 
2006 – zakupiliśmy  20 sztuk pomp infuzyjnych o łącznej wartości 96 674 zł dla Oddziału Hematologii i Onkologii.
2008 – zakupiliśmy aparat do fotoforezy o wartości 66 875 zł. dla  Oddziału Hematologii i Onkologii

  • Od 10 lipca możecie surfować po nowej stronie internetowej Fundacji POLSAT.

W tym roku do tworzenia tej multimedialnej i interaktywnej wizualizacji zaprosiliśmy dziesięć gwiazd 
i osobowości telewizyjnych: Beatę Kawkę, Krzysztofa Ibisza, Elżbietę Zającównę, Grażynę Wolszczak, Monikę Zalewską, Macieja Dowbora, Marka Horczyczaka, Krzysztofa Kowalewskiego, Włodzimierza Zientarskiego oraz Ambasador Fundacji POLSAT Krystynę Czubówną.


Zaproszeni goście pełnią rolę przewodników po Multimedialnym Świecie Fundacji POLSAT i zachęcają do oglądania wywiadów z gwiazdami, relacji z planów, programów telewizyjnych oraz spotów Fundacji. Ambasador Fundacji POLSAT Krystyna Czubówna pomaga wszystkim odwiedzającym stronę www.fundacjapolsat.pl w łatwy sposób znaleźć niezbędne informacje.

  • O dzieciństwie i życiu Krystyna Czubówna rozmawia z Przyjaciółmi Fundacji POLSAT.

W Multimedialnym Świecie Fundacji w specjalnych wywiadach wystąpili: Elżbieta Zapendowska, Maciek Rock, Włodzimierz Zientarski, Beata Kawka, Magdalena Różczka, Krzysztof Ibisz, Grażyna Wolszczak, Justyna Steczkowska, Andrzej Nejman  oraz Maciek Dowbor. Na stronie znajduje się także rozmowa prezesem Fundacji POLSAT - Małgorzatą Żak.

  • „RODZINA – DOM BUDOWANY MIŁOŚCIĄ”  - już od dwóch lat zmieniamy życie dzieci!

 1 lipca Fundacja POLSAT i Fundacja Przyjaciółka rozpoczęła trzecią już edycję ogólnopolskiego programu „Rodzina – dom budowany miłością”. W tym roku w kampanię zaangażowały się rodziny i dzieci, które dotychczas otrzymały wsparcie w ramach tego  programu. Aby dodatkowo wesprzeć akcję Wolna Grupa Bukowina nagrała na nowo piosenkę „Sielanka o domu”, która stanowi tło spotu promującego program.

  • Zespół Golec uOrkiestra zaśpiewał na TOPtrendach dla podopiecznych Fundacji POLSAT

26 czerwca na Sopot TOPtrendy Festiwal podczas swojego koncertu jubileuszowego zespół Golec uOrkiestra jedną z piosenek wykonał specjalnie dla podopiecznym Fundacji POLSAT. 
W czasie trwania utworu „Do Milówki wróć” widzowie mogli wspomóc podopiecznych Fundacji wysyłając SMS-y. Dzięki Państwu zebraliśmy ponad 100 000 zł – całą kwotę przekażemy na leczenie i rehabilitację naszych podopiecznych.

  • Prosto do Europy - dwa gabinety rehabilitacyjne w Sokółce !

W czerwcu otworzyliśmy w Sokółce dwa gabinety rehabilitacyjne dla dzieci z wadami postawy.
W ramach programu „Prosto do Europy” zakupiliśmy do gabinetów  sprzęt rehabilitacyjny o wartości 50 000 zł.
W badaniach przesiewowych pod koniec 2008 roku w Sokółce wzięło udział 1 550 dzieci, aż u 1 097 wykryto wady postawy. 
Dzięki gabinetom otwartym w Sokółce dzieci z tej gminy nie będą musiały jeździć na rehabilitację do Białegostoku.
 
Partnerami programu Prosto do Europy w Sokółce są: Sokólski Fundusz Lokalny, Urząd Miejski w Sokółce, sokólskie Starostwo Powiatowe, nauczyciele, lekarze i pielęgniarki z terenu powiatu sokólskiego.

  • Cała Polska dzieli się posiłkiem

W sierpniu Koncertem Gwiazd w Białymstoku rozpoczęła się 7 edycja programu Podziel się Posiłkiem.
Podziel sie Posiłkiem  to ogólnopolski program społeczny, którego celem jest walka z niedożywieniem dzieci 
w Polsce. Dzięki zaangażowaniu ludzi do tej pory do dzieci trafiło ponad 8 milionów posiłków.
 
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Danone (MillwardBrown 2009) 170 tysięcy dzieci cierpi z powodu niedożywienia, a 70 tysięcy dzieci je tylko to, co dostanie w szkole. 
 
Celem programu na najbliższy rok jest ufundowanie dzieciom kolejnego miliona posiłków.

  • We wrześniu po raz jedenasty ruszyła akcja „Podaruj Dzieciom Słońce”

Rusza jedenasta edycja akcji „Podaruj Dzieciom Słońce” organizowane przez firmę Procter & Gamble oraz Fundację POLSAT. W ciągu dziesięciu poprzednich edycji akcji zebrano 44,9 miliona złotych. W tym roku zebrane środki zostaną przekazane Fundacji POLSAT, która przeznaczy je w całości na pomoc i leczenie najbardziej potrzebujących dzieci.

  • We wrzesniu wsparlismy kampanię "Kocham.Nie biję."

Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji po raz drugi zorganizowała kampanie społeczną „Kocham. Nie bije”
Tegoroczna kampania ma wyjątkowy charakter, gdyż partnerami akcji są: Komenda Główna Policji, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Rzecznik Praw Dziecka. 

W tym roku „Kocham. Nie bije” będzie rozszerzone o trzy hasła: znane z ubiegłorocznej kampanii „Kocham. Reaguje” oraz dwa nowe „Kocham. Nie krzyczę” i „Kocham. Mam czas”
 
Udział w kampanii wzięli: Anna Wyszkoni, Magdalena Rózczka, Piotr Adamczyk, Piotr Gruszka i Paweł Królikowski. Pokazując znanych i lubianych, uśmiechniętych rodziców i ich szczęśliwe dzieci, Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji i partnerzy akcji, chcą uświadamiać innym rodzicom, że można i warto wychowywać dzieci bez przemocy i agresji.

„Jednorazowa kampania przynosi chwilowe efekty. Potrzebne jest cykliczne powtarzanie takich akcji, po to żeby na trwałe zmienić postawy społeczne. „Bicie, krzyki, awantury, znęcanie fizyczne i psychiczne to mroczne tajemnice wielu polskich rodzin. Ważne jest, żeby przypominać ludziom, że w życiu warto postępować inaczej, że ważne jest wychowanie dziecka w relacjach wzajemnego zrozumienia, partnerstwa, miłości i ciepła rodzinnego.”-  wyjaśnia Konrad Wojterkowski, pomysłodawca i fundator Krajowego Centrum Kompetencji.

Kampania wpisana została do Rządowego programu „Ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań” „Razem Bezpieczniej”. Pozwoli to na efektywne reagowanie na każdy przypadek przemocy w rodzinie zgłoszony za pośrednictwem infolinii o nr 0801 109 801 (Infolinia płatna w wysokości jednego impulsu, czyli 0,35 zł z VAT). Dzięki współpracy z Policją wszystkie przypadki wymagające nagłej interwencji będą zgłaszane do jednej z Wojewódzkich Komend Policji a za ich pośrednictwem do lokalnych jednostek Policji na terenie całego kraju.

  • Polsat News wyróżniony za działania z zakresu CSR

Polsat News został wyróżniony w II edycji specjalnego raportu „Gazety Finansowej” dotyczącego działań z zakresu CSR (Społecznej Odpowiedzialności Biznesu). Kanał otrzymał wyróżnienie za program „Wystarczy chcieć” przygotowywany we współpracy z Fundacją POLSAT. Program emitowany 
w niedzielę o godz. 9.45 prowadzi Monika Zalewska.

Cieszy mnie fakt, że w ciągu niespełna półtora roku istnienia Polsat News, pomiędzy kanałem informacyjnym a Fundacją POLSAT nawiązała się ścisła współpraca. Polsat News czynnie angażuje się w propagowanie rozlicznych akcji inicjowanych przez Fundację a mających na celu pomoc naszym podopiecznym. Warto wspomnieć o relacjonowaniu konferencji prasowych m.in. przy programie "Podziel się Posiłkiem", czy o obecności problemów społecznych w porannym programie "Nowy Dzień", „Interwencja Extra” oraz „Ostatnia instancja”. Oczywiście sztandarowym przykładem takiej współpracy jest cykl "Wystarczy chcieć”, który powstaje pod patronatem Fundacji POLSAT, ale odwołuje się także do działań innych fundacji i organizacji pozarządowych. Każda forma informacji o działaniach na rzecz chorych dzieci jest dla idei, która przyświeca Fundacji, bardzo cenna.” – powiedziała Małgorzata Żak – Prezes Fundacji POLSAT.

  • Fundacja POLSAT otrzymała medal „Kropla Życia – Pomagając innym pomagam sobie ”

17 października 2009 r. podczas I Memoriału im. Agaty Mróz-Olszewskiej kapituła medalu „Kropla Życia – Pomagając innym pomagam sobie” przyznała najwyższe odznaczenie Fundacji POLSAT za wspieranie inicjatywy przeszczepu szpiku kostnego.

Memoriał im. Agaty Mróz-Olszewskiej jest symbolicznym pokłonem dla znakomitej siatkarki – odważnego człowieka. Stanowi także wyzwanie dla każdego z nas zawarte w słowach: „Podaruj innym cząsteczkę siebie.” Ideą tego wydarzenia jest propagowanie krwiodawstwa oraz transplantologii szpiku kostnego. Kapituła przyznająca medal „Kropla Życia – Pomagając innym pomagam sobie” doceniła w ten sposób wieloletnie zaangażowanie Fundacji POLSAT w leczenie dziecięcych niedokrwistości aplastycznych, niewydolności immunologicznych, wielu wrodzonych chorób metabolicznych oraz nowotworów.
 
Ze środków uzyskanych w czasie akcji „Podaruj dzieciom słońce” organizowanej przez Fundację POLSAT i firmę Procter &Gamble w 1999 r. został utworzony i wyposażony pierwszy w Polsce Dziecięcy Oddział Autologicznych Transplantacji Szpiku i Terapii Genowej. Cały koszt przedsięwzięcia wynosił ok.1,5 mln zł. 
 
Fundacja POLSAT wsparła także projekt utworzenia największego w Polsce Banku Komórek Krwiotwórczych z Krwi Pępowinowej. Kwota 610 000,00 zł umożliwiła przystosowanie pomieszczeń przy ul. Banacha w Warszawie, 
w których obecnie znajduje się Bank Komórek Krwiotwórczych.
 
Dzięki Fundacji POLSAT w Klinice Hematologii i Onkologii Dziecięcej w Lublinie w 1998 r. został uruchomiony Oddział Przeszczepu Szpiku Kostnego. Pozwoliło to o 30% zwiększyć ilość wszystkich wykonywanych w Polsce operacji przeszczepienia szpiku w skali rocznej. Rok później oddział został doposażony w specjalistyczny sprzęt medyczny.

  • W listopadzie Kapituła Konkursu PERŁY MEDYCYNY uhonorowała Panią Prezes Małgorzatę Żak Statuetką i Dyplomem Uznania "za szczególną wrażliwość na ludzkie potrzeby oraz nieocenioną pomoc w ratowaniu życia"
  • 6 grudnia o godz. 18.45 został wyemitowany po raz szósty charytatywny Mikołajkowy Blok Reklamowy, z którego dochó w wysokości 1 300 000 zł został w całości przekazany na leczenie i rehabilitację naszych podopiecznych.

Bohaterem spotu był wybitny aktor Krzysztof Kowalewski, który wcielił się w rolę Świętego Mikołaja oraz szef "Wydarzeń" Telewizji POLSAT Jarosław Gugała. Towarzyszyły im Śnieżynki - Ola Szwed i Aneta Zając.