Fundacja Polsat

2012

Dokonania 2012

 

W ciągu szesnastego roku działalności środki finansowe w wysokości 10 355 472,52 zł zostały przekazane na:

  • dofinansowanie operacji, leczenia i rehabilitacji dla 2141 dzieci
  • dofinansowanie 36 ośrodków, w których leczone i rehabilitowane są dzieci


Dokładnie przekazalismy:

•       1 090 653,46 zł na leczenie dla 297 dzieci,
•       3 583 517,80 zł na rehabilitację dla 1457dzieci,
•       517 032,71  zł na zakup sprzętu medycznego dla 159 dzieci,
•       1 005 633,54  zł na zakup sprzętu rehabilitacyjny dla 228 dzieci,
•       4 158 635,01 zł przekazaliśmy 36 ośrodkom i szpitalom, w których leczone i rehabilitowane są dzieci

 

  •    Nowa kampania Fundacji POLSAT


Od 13 stycznia na antenie Telewizji POLSAT można oglądać najnowszą kampanię Fundacji  POLSAT  –  Jesteśmy dla dzieci.  Celem spotów jest pokazanie roli rodziców  w  codziennej walce o lepsze życie ich chorych dzieci. To właśnie na barkach rodzin najczęściej spoczywa ciężar rehabilitacji.

„W  pomoc choremu dziecku, każdego dnia, musi się angażować cała rodzina. I czy  jest  to  rehabilitacja,  dowożenie  na  zajęcia, wizyty lekarskie czy ćwiczenia wymaga to mnóstwo cierpliwości i często wielu wyrzeczeń. Znamy te rodziny,  rozumiemy  ich  troski  i  wiemy jak im pomagać.” - powiedziała o bohaterach  najnowszej  kampanii  Wiceprezes  Fundacji  POLSAT  –  Elżbieta Zającówna.

W  spotach  wystąpiły  cztery pogodne i wesołe podopieczne Fundacji POLSAT, które  na  co  dzień wymagają wsparcia  swoich najbliższych. Takich dzieci, jak  Iza, Sandra, Oliwka i Kinga, które potrzebują nieustannej pomocy, są w Polsce  tysiące. Fundacja POLSAT stara się pomagać wszystkim, każdego dnia. (Spoty można zobaczyć w zakładce Multimedia).

 

  • 13 lutego 2012 roku ruszyła kampania Fundacji POLSAT i Telewizji POLSAT pod hasłem „Twój 1% ma wielką wartość!". Celem kampanii jest zwiększenie świadomości podatnika o możliwości przekazania jednego procenta  swojego podatku na rzecz, wybranej przez siebie organizacji pożytku publicznego.

 
Mechanizm przekazania jest bardzo prosty - wystarczy obliczyć swój jeden procent podatku, wybrać jedną z 7014 organizacji pożytku publicznego  i jej numer KRS wpisać w zeznanie podatkowe. W zeszłym roku z takiej możliwości skorzystało tylko 38% podatników. 

 
Corocznie  wiele organizacji pożytku publicznego zwraca się z prośbą  do Telewizji POLSAT o bezpłatne udostępnienie czasu antenowego w celu  promowania idei przekazywania  1% dla konkretnej organizacji. Trudno wybrać jedną organizację nie uwzględniając innych. Dlatego po raz drugi  Fundacja POLSAT razem z Telewizją POLSAT postanowiły przygotować  kampanię, która ma zachęcić widzów do przekazywania 1% podatku na rzecz wybranej przez widza organizacji pożytku publicznego.
 
Fundacja POLSAT sama może zbierać 1%  podatku dochodowego na swoje działania statutowe, ale jako lider wśród fundacji korporacyjnych chce również wesprzeć sektor organizacji pozarządowych, dla którego 1% podatku jest niezwykle ważny i  może wiele zmienić. 

„Pomaganie to istnienie dla innych, dla społeczeństwa - którego jesteśmy częścią. Chcemy przypomnieć o tym ponad połowie podatników, którzy w zeszłym roku nie zdecydowali się na wsparcie wybranej przez siebie organizacji pożytku publicznego. Mechanizm przekazywania swojego 1% organizacjom pozarządowym, jest niezwykle prosty ale też bardzo wymierny. Do nas należy decyzja, kogo wybierzemy w tym roku."  - powiedziała Elżbieta Zającówna, wiceprezes Fundacji POLSAT, która w specjalnych spotach zachęca do przekazania 1% podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego.
 
Zeszłoroczna kampania spotkała się z niezwykle przychylnym przyjęciem ze strony środowiska pozarządowego.
 
W tym roku   Przewodniczący Zarządu Forum Darczyńców w Polsce Piotr Szczepański powiedział - „Kampania zachęcająca obywateli do przekazywania 1% podatku jest bardzo cenna inicjatywą. Nie wszyscy podatnicy korzystają z danego im przez Państwo przywileju zdecydowania o przeznaczeniu części swojego podatku. Pokazując, jak prosto można skorzystać z tego mechanizmu, przyczyniacie się Państwo nie tylko do potencjalnego zwiększenia wpływów organizacji z tytułu „1%", ale też poszerzacie Państwo możliwości działania organizacji pożytku publicznego dla dobra nas wszystkich."

 

  • KONKURS GRANTOWY „RODZINA DOM BUDOWANY MIŁOŚCIĄ" ROZTRZYGNIĘTY

 
Celem ogólnopolskiego konkursu „RODZINA - DOM BUDOWANY MIŁOŚCIĄ" jest wspieranie lokalnych organizacji pozarządowych w propagowaniu rodzinnej opieki zastępczej, wspieraniu opiekunów zastępczych, powierzonych dzieci, budowaniu relacji pomiędzy dziećmi przyjętymi a biologicznymi, podnoszenie kompetencji i wiedzy opiekunów i standardów rodzinnej opieki zastępczej.
O dotację mogły ubiegać się organizacje pozarządowe: stowarzyszenia i fundacje, utworzone przez opiekunów zastępczych lub działające lokalnie na ich rzecz.
Granty zostały przyznane w obszarze WSPÓLNOTA  (działania integrujące dzieci biologiczne opiekunów zastępczych z dziećmi przyjętymi, działania integrujące opiekunów zastępczych z danego terenu, działania sprzyjające poprawieniu relacji pomiędzy opiekunami zastępczymi a pracownikami centrów pomocy rodzinie i organizatora rodzinnej pieczy zastępczej)
Do pierwszego etapu zgłosiły się 22 organizacje.
Po przeanalizowaniu wniosków Komisja zakwalifikowała do drugiego etapu 13 organizacji.
14 maja 2012 roku Komisja przyznała 11 grantów dla:
1. Stowarzyszenia Rodzin Zastępczych „Przystanek Nadziei" z Gubina
2. Stowarzyszenia Zastępczego Rodzicielstwa - Oddział Gnieźnieński  z Niechanowa
3. Stowarzyszenia Rodzin Zastępczych „FAMILIA" z Chojnic
4. Stowarzyszenia Rodzin Zastępczych i Adopcyjnych „Nie-zwykła rodzinka" z Krzyża Wlkp.
5. Stowarzyszenia „Błękitna Wróżka" z Bytowa
6. Stowarzyszenia Zastępczego Rodzicielstwa - Oddział Wielkopolski z  Poznania
7. Stowarzyszenia Rodzicielstwa Zastępczego Powiatu Nowodworskiego „GNIAZDO" z Nowego Dworu Mazowieckiego
8. Podkarpackiego Stowarzyszenia Rodzicielstwa Zastępczego WIELKIE SERCE z Miejsca Piastowego
9. Stowarzyszenia Rodzicielstwa Zastępczego „NASZE GNIAZDO" z Wejherowa
10. Chrześcijańskiego Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom „Misja Nadziei" z Sandomierza
11. Mazowieckiej Fundacji Rodzin Zastępczych z Warszawy
 
Fundacja POLSAT i Fundacja Przyjaciółka dziękują wszystkim organizacjom, które zgłosiły się do konkursu. 

 

  • Dzięki małym zakupom, wspierasz wielką sprawę. „Podaruj Dzieciom Słońce" rusza już po raz czternasty


1 września 2012 ruszyła po raz czternasty „Podaruj Dzieciom Słońce" - wspólna akcja firmy 
Procter & Gamble oraz Telewizji POLSAT. W tej edycji, organizowanej pod hasłem „Mały zakup, wielka sprawa", wzięły  udział następujące marki P&G: Vizir, Ariel, Bonux, Lenor, Fairy, Dreft, Wella, Naturella, Gillette, Blend-a-Med, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Pampers, Always. Część zysku z ich sprzedaży została przeznaczona na pomoc chorym dzieciom znajdującym się pod opieką Fundacji POLSAT. Na ten cel zebrano ponad 61 000 000 zł.

Po raz czternasty wystartowała „Podaruj Dzieciom Słońce" - pierwszy i jeden z największych w Polsce programów marketingu społecznie zaangażowanego organizowany wspólnie przez firmę Procter & Gamble i Telewizję POLSAT. Konsumenci mogą wziąć udział w akcji kupując w okresie od 1 września do 24 grudnia 2012 roku produkty 14 znanych i lubianych marek P&G: Vizir, Pampers, blend-a-med, Gilette, Bonux, Ariel, Lenor, Fairy, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Naturella, Always, Dreft i Wella. Produkty te będą oznaczone popularnym symbolem akcji - żółtym słoneczkiem. Część zysku z ich sprzedaży P&G przeznaczy na leczenie i rehabilitację chorych dzieci - podopiecznych Fundacji POLSAT. W tym roku środki zbierane są pod hasłem „Mały zakup, wielka sprawa".

Mechanizm programu jest bardzo prosty i pozwala każdemu z nas włączyć się w akcję niesienia pomocy chorym dzieciom. Wystarczy jedynie w trakcie codziennych zakupów sięgać po produkty biorące udział w tegorocznej edycji „Podaruj Dzieciom Słońce". Zakup pasty do zębów czy proszku do prania oznaczonych żółtym słoneczkiem automatycznie przełoży się na środki, które sfinansują leczenie chorych dzieci znajdujących się pod opieką Fundacji POLSAT. Dla wielu podopiecznych Fundacji zebrane w ten sposób środki są jedyną szansą na poprawę stanu zdrowia. Właśnie dlatego tegoroczną edycję organizujemy pod hasłem „Mały zakup, wielka sprawa".  - mówi Małgorzata Mejer, PR Manager w firmie Procter & Gamble.

Środki zebrane w ramach dotychczasowych edycji pozwoliły nam pomóc 6 974 podopiecznym naszej Fundacji. Jednakże w naszym otoczeniu nadal nie brakuje chorych dzieci, których rodzice nie są w stanie sfinansować kosztownych terapii medycznych. Z codziennej pracy Fundacji wiemy, że dla każdej rodziny dotkniętej takim problemem jest to bardzo ciężka sytuacja. Dlatego gorąco zachęcamy do wsparcia czternastej edycji „Podaruj Dzieciom Słońce", gdyż każda złotówka pozyskana w ramach akcji jest niezwykle istotna i pozwala nam docierać z pomocą do kolejnych dzieci. - podkreśla Elżbieta Zającówna, wiceprezes Fundacji POLSAT. 

W ramach dotychczasowych trzynastu edycji „Podaruj Dzieciom Słońce" zebrano łącznie prawie 62 miliony złotych. Pieniądze te zostały w całości przeznaczone na zakup leków i sprzętu medycznego. 
W latach 1999-2007 dochód z akcji przeznaczony został na rozwiązanie konkretnych problemów placówek pediatrycznych. Wspólnie wyposażyliśmy 232 oddziały dziecięce i ośrodki specjalistyczne.
Za tę sumę Fundacja POLSAT zakupiła między innymi nowoczesną aparaturę medyczną wykorzystywaną do leczenia chorób nowotworowych u dzieci oraz sprzęt ratujący życie i zdrowie wcześniaków i dzieci poszkodowanych w wypadkach. Pomoc otrzymały także dzieci niewidome i niedowidzące, które skorzystały z dofinansowania na zakup sprzętu rehabilitacyjnego oraz specjalistycznych pomocy dydaktycznych. Za środki zebrane podczas akcji Fundacja stworzyła między innymi pierwsze w Polsce Dziecięce Centrum Oparzeniowe przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie, a także wsparła rozbudowę Oddziału Hematologicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Lublinie.
W latach 2008-2011 zebrane środki zostały przekazane na leczenie, rehabilitację, zakup sprzętu medycznego i rehabilitacyjnego dla 6974 chorych dzieci - podopiecznych Fundacji POLSAT.

 

 

Rekordowy wynik "MIKOŁAJKOWEGO BLOKU REKLAMOWEGO"!

6 grudnia przed telewizorami zasiadło prawie 8,8 mln widzom by w czasie tegorocznej, ósmej już odsłony Mikołajkowego Bloku Reklamowego pomóc chorym dzieciom,  podopiecznym Fundacji POLSAT. Dzięki tak dużej liczbie widzów udało się zebrać ponad 2 miliony złotych.  W tym roku już po raz drugi MIKOŁAJKOWY BLOK REKLAMOWY można było obejrzeć w Internecie dzięki serwisowi ipla.

Wpływy z charytatywnego Mikołajkowego Bloku Reklamowego nadanego 6 grudnia o godzinie 18:45 obliczone zostały na podstawie wyników oglądalności, przekazane zostaną na leczenie i rehabilitację chorych dzieci - podopiecznych Fundacji POLSAT. Pomocnikami Świętego Mikołaja, w którego jak co rok wcielił się, wybitny aktor Krzysztof Kowalewski, byli przedstawiciele różnych zawodów oraz wyjątkowo w tym roku dziennikarze redakcji Wydarzeń: Monika Zalewska,  Grzegorz KępkaDariusz Ociepa oraz  Joanna GórskaBeata Cholewińska i Klaudiusz Slezak z POLSAT News. Świętego Mikołaja w studiach POLSATU powitał Jarosław Gugała.

Dotychczasowe dziewięć edycji kampanii Mikołajkowego Bloku Reklamowego przyniosło wsparcie dla podopiecznych Fundacji POLSAT w wysokości prawie 10 500 000 złotych.

* dane według Nielsen Audience Measurement

 
Przekazaliśmy 2 000 000 zł na budowę Kliniki BUDZIK

W dniu 7 grudnia 2012 roku nastąpiło oficjalne otwarcie kliniki "Budzik", która jest dziełem Fundacji "Akogo?" i spełnieniem marzeń oraz wieloletniej pracy jej Prezes Pani Ewy Błaszczyk. Klinika znajduje  się  w Międzylesiu przy  Centrum Zdrowia Dziecka.
Klinika to stworzony przez Fundację Akogo  od podstaw, wraz z Ministerstwem Zdrowia, wzorzec medyczno-neurorehabilitacyjny i prawno-organizacyjny dla dzieci przebywających w śpiączce w Fazie B.
To także miejsce dla 15 małych pacjentów (12 + 3 dodatkowe miejsca) i 15 miejsc dla rodziców-opiekunów (łącznie 30 miejsc). Każdy rodzic-opiekun będzie mógł przebywać ze swoim dzieckiem. Każdy mały pacjent kliniki musi być zdolny do podjęcia intensywnej neurorehabilitacji oraz nie może pozostawać w stanie śpiączki w okresie dłuższym niż 6 miesięcy od momentu urazu/wypadku. Musi być wydolny krążeniowo i oddechowo stabilny, nie wymagający podtrzymywania funkcji życiowych w warunkach OIOM (bez respiratora). Pacjent będzie mógł przebywać w "Budziku" do roku, z możliwością przedłużenia do 15-tu miesięcy. więcej www.akogo.pl

 

Turniej piłkarski dla podopiecznych Fundacji

16 grudnia pracownicy firmy Polkomtel zorganizowali turniej piłkarski, do udziału w tym sportowym wydarzeniu zaprosili pracowników zaprzyjaźnionych firm:  Invest Banku, Cyfrowego Polsatu oraz redakcji Polsatu Sport.  

Sportowemu świętu pracowników towarzyszyło przekazanie sprzętu piłkarskiego dla dzieci z rodzin zastępczych – podopiecznych Fundacji POLSAT i Fundacji Przyjaciółka w ramach wspólnego programu Rodzina – Dom Budowany Miłością. Dla gości turnieju – dzieci z rodzin zastępczych, oprócz upominków i poczęstunku przygotowano gry i zabawy sportowo-sprawnościowe.

 

Zapraszamy do odwiedzenia profilu akcji na Facebooku.