Fundacja Polsat

1999

-asdsasdsasd

31 sierpnia 1999 r., oficjalnie rozpoczęliśmy ogólnopolską akcję charytatywną pod hasłem „Podaruj dzieciom słońce”. Celem akcji było zebranie środków finansowych na ratowanie zdrowia i życia dzieci.

 

Kampania „Podaruj dzieciom słońce” była wspólnym przedsięwzięciem Fundacji POLSAT oraz firmy Procter&Gamble, była także pierwszą w Polsce wspólną akcją organizacji charytatywnej i firmy komercyjnej przeprowadzoną na tak wielką skalę.

 

Kampania trwała przez 3 miesiące, poczynając od 1 września do 30 listopada 1999 r. Wzięło w niej udział osiem znanych marek produktów: proszki do prania Vizir, Ariel, Bold i Bonux, pieluszki Pampers, podpaski Always, pasta do zębów Blend-a-Med, oraz szampon do włosów Pantene Pro-V. Produkty te łatwo można było odnaleźć na sklepowych półkach, gdyż były oznaczone specjalnym symbolem akcji - dziecięcymi buziami wpisanymi w okrąg żółtego słońca. 2% ceny każdego zakupionego podczas trwania akcji produktu ze słonecznym symbolem trafiło na fundusz charytatywny akcji „Podaruj dzieciom słońce” i zostało za pośrednictwem Fundacji POLSAT przekazane na rzecz ratowania zdrowia i życia najbardziej potrzebującym dzieciom.

 

Środki finansowe pozyskane podczas akcji Podaruj Dzieciom Słońce w 1999 roku zostały przekazane na:

  • budowę Banku Komórek Krwiotwórczych im. Fundacji POLSAT przy Klinice Hematologii, Onkologii i Chorób Wewnętrznych A.M. w Warszawie
  • rozpoczęcie inwestycji tworzenia i wyposażenia pierwszego w Polsce Dziecięcego Oddziału Autologicznych Transplantacji Szpiku i Terapii Genowej w Katedrze i Klinice Hematologii Chorób Rozrostowych Dzieci A.M. we Wrocławiu
  • zakończenie sprowadzania Programu Rodzinnych Przeszczepu Wątroby
  • zakończenie budowy bloku operacyjnego i pooperacyjnego w Centrum Zdrowia Dziecka
  • doposażenie oddziału dziecięcego w Klinice Hematologii i Onkologii Dziecięcej A.M. w Lublinie
  • leczenie, rehabilitację i specjalistyczne operacje dla kolejnych 300 dzieci