Fundacja Polsat

2000

-

1 października 2000r. rozpoczęła się druga edycja ogólnopolskiej kampanii charytatywnej „Podaruj dzieciom słońce”. Jej celem było zebranie środków finansowych na stworzenie specjalistycznego Dziecięcego Centrum Oparzeniowego w Instytucie Pediatrii Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

 

Akcja trwała trzy miesiące, do końca grudnia 2000r. Gromadzenie funduszy na rzecz stworzenia Dziecięcego Centrum Oparzeniowego odbywało się w oparciu o sprzedaż produktów świetnie znanych i popularnych marek: proszku do prania Vizir, pieluszek jednorazowych Pampers, podpasek Always, pasty do zębów Blend-a-med oraz szamponu Head&Shoulders.

 

Dr hab. med. Jacek Puchała, prezes Polskiego Towarzystwa Leczenia Oparzeń stwierdził, iż: „Stworzenie specjalistycznego Dziecięcego Centrum Oparzeniowego ma ogromne znaczenie, gdyż oparzenia są w Polsce jednym z najczęstszych urazów u dzieci, zwłaszcza u dzieci w wieku przedszkolnym. Mówimy tu o 200 tysiącach dzieci oparzonych rocznie. Z tej liczby 200 przypadków to oparzenia ciężkie. Wymagają one szczególnej, bardzo specjalistycznej i wykwalifikowanej opieki oraz bardzo drogiego procesu leczenia, czyli tego wszystkiego, co będzie mogło im zapewnić nowoczesne Dziecięce Centrum Oparzeniowe, gdy już znajdą się fundusze na jego stworzenie. Nam lekarzom, którzy na co dzień walczymy o zdrowie małych pacjentów, nie pozostaje nic innego, jak z nadzieją zwrócić się do wszystkich o wsparcie kampanii „Podaruj dzieciom słońce”, dzięki której będziemy mogli zapewnić im najlepsze warunki leczenia oraz największą szansę przeżycia i powrotu do zdrowia.”

 

Uroczyste otwarcie Dziecięcego Centrum Oparzeniowego odbyło się 31 maja 2003 roku.