Fundacja Polsat

2010

-

Już po raz dwunasty startuje akcja „Podaruj Dzieciom Słońce"

 

Warszawa, 1 września 2010 r. - Wystartowała dwunasta edycja akcji „Podaruj Dzieciom Słońce" organizowanej przez firmę Procter & Gamble oraz Fundację POLSAT. W tym roku fundusze zbierane są pod hasłem: „Te produkty działają nawet wtedy,
gdy się kończą".


W zeszłym roku podczas akcji „Podaruj Dzieciom Słońce" zebraliśmy rekordową kwotę 6,7 mln, którą w całości przekazaliśmy
na leczenie i rehabilitację 2093 dzieci. -
powiedziała Małgorzata Żak, Prezes Fundacji POLSAT.

Fundacja POLSAT od 13 lat swoją pomoc kieruje do chorych dzieci i ich rodzin. Choroba dziecka to dla wielu polskich rodzin dramat nie tylko w wymiarze emocjonalnym, ale i materialnym. Specjalistyczne leczenie, nowoczesne środki farmaceutyczne
czy skomplikowane zabiegi operacyjne wiążą się z kosztami, które często przekraczają finansowe możliwości rodziców . Akcja „Podaruj Dzieciom Słońce" daje każdemu z nas szansę wsparcia działalności Fundacji POLSAT.

Jesteśmy dumni z zeszłorocznego wyniku i ogromnego zaangażowania konsumentów w akcję. Zebrane pieniądze do dziś pomagają potrzebującym dzieciom. Dlatego w tym roku akcja rusza pod hasłem „Te produkty działają nawet wtedy, gdy się kończą". Potrzeba bardzo niewiele, aby wziąć udział w akcji. Wystarczy kupować produkty codziennego użytku z półki oznaczonej żółtym słoneczkiem. Chcemy, aby to był kolejny rekordowy rok akcji - powiedziała Małgorzata Mejer, PR Manager w firmie Procter & Gamble.

Ostatniej edycji „Podaruj Dzieciom Słońce" towarzyszyły działania zorganizowane przy wsparciu Szkoły Ratownictwa przy Związku Harcerstwa Polskiego, która w hipermarketach w blisko stu polskich miastach zrealizowowała cykl warsztatów z zakresu podstaw udzielania pierwszej pomocy medycznej. W szkoleniach skierowanych przede wszystkim do dzieci i młodzieży wzięło udział ok. 120 000 osób.

W tym roku już po raz drugi we współpracy z Harcerską Szkołą Ratownictwa Związku Harcerstwa Polskiego przygotowujemy cykl wydarzeń regionalnych, zachęcających do udziału w akcji „Podaruj Dzieciom Słońce". Chcemy zachęcić konsumentów do jeszcze bardziej aktywnego uczestnictwa w akcji - dodała Małgorzata Mejer.
 
Jedenaście dotychczasowych edycji akcji „Podaruj Dzieciom Słońce" pozwoliło zebrać 51,6 mln złotych. Za tę sumę zakupiono między innymi nowoczesną aparaturę medyczną wykorzystywaną do leczenia chorób nowotworowych u dzieci oraz sprzęt ratujący życie i zdrowie wcześniaków i dzieci poszkodowanych w wypadkach. Pomoc otrzymały także dzieci niewidome i niedowidzące, które skorzystały z dofinansowania na zakup sprzętu rehabilitacyjnego oraz specjalistycznych pomocy dydaktycznych. Za środki zebrane podczas akcji utworzono między innymi Dziecięce Centrum Oparzeniowe przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym
w Krakowie, wsparto rozbudowę Oddziału Hematologicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Lublinie a także sprowadzono
do Polski program Rodzinnych Przeszczepów Wątroby. W tym roku wsparcie otrzymają dzieci z całej Polski - podopieczni Fundacji POLSAT.

W działaniach Fundacji POLSAT wielokrotnie mamy do czynienia z sytuacjami, kiedy rodzice nie są w stanie sfinansować leczenia dotkniętego ciężką chorobą dziecka. Właśnie w takich przypadkach wkraczamy z pomocą. Środki zebrane w ramach akcji „Podaruj Dzieciom Słońce" są często jedyną szansą na poprawę zdrowia dzieci, a wielokrotnie  ratują im życie - powiedziała Małgorzata Żak.

Akcja „Podaruj Dzieciom Słońce" jest jedną z pierwszych w Polsce i największą prowadzoną obecnie w naszym kraju inicjatywą marketingu społecznie zaangażowanego. Marketing społecznie zaangażowany polega na przeznaczaniu przez firmę części przychodów ze sprzedaży na cel społeczny. Koncepcja akcji jest bardzo prosta i nie wymaga od konsumentów żadnych dodatkowych wysiłków czy nakładów.

Konsumenci mogą wziąć udział w akcji, kupując w okresie od 1 września do 24 grudnia 2010 roku produkty 14 znanych
i lubianych marek firmy Procter & Gamble: Vizir, Pampers, blend-a-med, Gilette, Bonux, Ariel, Lenor, Fairy, Pantene Pro-V,
Head & Shoulders, Naturella, Always, Ambi-Pur i Wella. Część zysku z zakupu tych produktów firma P&G przeznaczy na pomoc potrzebującym dzieciom, podopiecznym Fundacji POLSAT.